Ciasto orzechowe/bakaliowe z rabarbarem

Ciasto:

  • 3 jajka s/m
  • 200 g brązowego cukru (ja dałam 2/3 szklanki zwykłego, 1/3 cukru pudru i opakowanie cukru waniliowego 18g)
  • 150 ml oleju roślinnego
  • 3 długie łodygi rabarbara (dwie łodygi w plasterki, jedna zmiksowana)
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich (na miał)
  • opakowanie owoców kandyzowanych (nie trzeba, ale podniosły wartość smakową ciasta)
  • 200 g mąki (jak ciasto za rzadkie dodałam mąki ziemniaczanej)
  • po 1 łyżeczce: cynamonu, soli
  • 1 łyżeczka płaska proszku do pieczenia

Dodatkowo:

  • forma kwadratowa 21×21 cm lub tortownica o średnicy 21 cm*
  • papier do pieczenia

Wykonanie:

  1. Przygotowujemy mąkę: mieszamy ją razem z cynamonem, proszkiem do pieczenia, solą i całość przesiewamy
  2. W oddzielnym naczyniu, ubijamy jajka z cukrem na gładką i puszystą masę
  3. Wciąż ubijając dodajemy powoli olej
  4. Mikser ustawiamy na najmniejsze obroty i dodajemy zmiksowany rabarbar i orzechy.
  5. Następnie dodajemy mąkę. Jeśli ciasto za rzadkie, dodałam mąkę ziemniaczaną.
  6. Na końcu, jeszcze mieszając, owoce kandyzowane.
  7. Masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia
  8. Na ciasto układamy równomietnie plasterki rabarbara.
  9. Pieczemy 1h (do tzw. suchego patyczka) w temperaturze 150°C (ja piekłam 40min w wyższej nieco temp., 170)

Leave a comment

Filed under cooking

Leave a Reply

